خدمات اخذ ویزا شینگن

در سریع ترین زمان ممکن

خدمات اخذ ویزا شینگن

در سریع ترین زمان ممکن

ویزای تضمینی شینگن

اخذ ویزا شینگن

شینگن به منطقه‌ای در اروپا می‌گویند که شامل 27 کشور است و ساکنین این مناطق برای رفت و آمد بین این کشورها نیازی به ویزا نداشته و محدودیت‌های مرزی برای آن‌ها اعمال نمی‌شود. کشورهای عضو این حوزه به عنوان یک کشور واحد به حساب می‌آیند. اعضای این منطقه در مورد ورود و خروج اتباع خارجی به کشورهای عضو این حوزه بسیار سخت می‌گیرند. از آن جایی که تعداد زیادی از کشورهای اروپایی عضو منطقه شینگن هستند، اخذ ویزا شینگن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در سرتاسر دنیا اعتبار بالایی دارد. در ادامه متن کشورهای عضو منطقه شینگن، مدارک لازم جهت اخذ ویزا شینگن، هزینه لازم برای اخذ ویزا و… را به طور کامل برای شما شرح دادیم. برای آگاهی بیشتر در زمینه اخذ ویزا شینگن، ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

کشورهای عضو منطقه شینگن

در حال حاضر 27 کشور عضو منطقه شینگن هستند که در این میان 3 کشور نروژ، ایسلند و سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیستند. همچنین 2 کشور ایرلند و بریتانیا عضو اتحادیه اروپا هستند اما بین کشورهای منطقه شینگن جای ندارند. شایان ذکر است که اخیرا کشور انگلستان از عضویت اتحادیه اروپا خارج شده است. 27 کشور عضو معاهده شینگن عبارتند از:

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین، کرواسی و سوئیس. 

جهت اخذ ویزا شینگن تماس بگیرید

شنبه تا چهارشنبه از ۹ الی ۱۷
پنجشنبه از ۹ تا ۱۳

شرایط اخذ ویزا شینگن

در سال 2023 میلادی اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای اخذ ویزای شینگن تعیین کرده است. چنانچه شما شرایط لازم برای گرفتن این ویزا را نداشته باشید، درخواست شما از سوی سفارت رد می‌شود. شرایط اخذ ویزا شینگن به شرح زیر است:

  1. داشتن گردش مالی بالا

در صورتی که قصد دریافت ویزا شینگن را دارید، بایستی گردش مالی 3 ماه اخیر حساب بانکی خود را از بانک بگیرید و به سفارت ارائه دهید. افسران ویزا میانگین پول‌هایی که به حساب شما واریز و برداشت شده است را در 3 ماه مذکور با دقت بررسی می‌کنند و در نهایت با توجه به آن نسبت به اعطا و عدم اعطا ویزا به شما تصمیم می‌گیرند.

  1. تعیین هدف سفر به منطقه شینگن

با تعیین هدف سفر به این منطقه، به افسران ویزا کمک می‌کنید تا راحت‌تر برای اعطای ویزا شینگن به شما تصمیم بگیرند. در صورتی که قصد دارید برای اهداف توریستی سفر کنید، می‌توانید با ارائه یک برنامه سفر شامل جزئیات مکان‌های بازدیدی از کشور مقصد، شرایط را برای دریافت ویزا شینگن آسان‌تر کنید.

  1. ارائه تمکن مالی

با ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی، به افسران پرونده ثابت می‌کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های روزمره زندگی در کشور مقصد را دارید و در طول مدت اقامت خود با مشکل مالی مواجه نخواهید شد و برای پرداخت این هزینه‌ها نیازی به کمک مالی شخص دیگری ندارید.

انواع ویزا شینگن

در صورتی که قصد دارید به منطقه شینگن وارد شوید و به کشورهای اروپایی سفر کنید، لازم است که برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و به 3 نوع اصلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  1. ویزای اتحادیه شینگن (USV)

ویزای گردشگردی یا ویزا توریستی شینگن که به آن Uniform Schengen Visas یا ویزا USV نیز گفته می‌شود، مجوز ورود به منطقه شینگن به مدت 90 روز در هر 6 ماه را به شما می‌دهد. اعتبار این نوع ویزا از زمان اولین ورود شما به این منطقه محاسبه می‌شود. ویزا اتحادیه شینگن خود دارای 3 زیر مجموعه مجزا است که عبارتند از:

  • ویزا نوع A
  • ویزا نوع B
  • ویزا نوع C
  1. ویزای اعتباری منطقه محدود (LTV)

ویزای منطقه محدود یا LTV، یک نوع ویزای موقتی است و اغلب موارد در شرایط خاصی مانند مواردی که پناهندگان بدون ارائه مدارک معتبر وارد منطقه شینگن می‌شوند، صادر خواهد شد. می‌توانید با داشتن این نوع ویزا در مناطق مشخصی از حوزه شینگن رفت و آمد داشته باشید. با ضمیمه شدن ویزای منطقه‌ای به پاسپورت، شما تنها اجازه دارید به همان کشوری که ویزا را از آن دریافت کرده یا در نهایت در چند کشور محدود دیگر در منطقه شینگن که حین دریافت ویزا مشخص شده است، سفر کنید. مدت اعتبار این نوع ویزا با توجه به شرایط شما متفاوت است و این امکان وجود دارد که به صورت ویزای ترانزیت یا ویزای کوتاه مدت برایتان صادر شود.

  1. ویزای ملی

ویزای ملی برای اشخاصی صادر می‌شود که هدف و زمان مشخصی از سفر به منطقه شینگن دارند، مانند اهداف تحصیلی، کاری یا حتی اقامت دائم. به بیان ساده‌تر، ویزای ملی شینگن برای کسانی که قصد انجام بیزینس، تحصیل و اقامت طولانی مدت در یکی از کشورهای اروپایی را دارند و بعد از گذشتن مدت زمان معینی به کشور خود باز می‌گردند، صادر می‌شود.

این نوع ویزا می‌تواند به صورت یک‌بار ورود یا چندبار ورود برای شخص صادر شود. در زمانی که اعتبار ویزا به اتمام برسد، شما موظف هستید که به کشور خود بازگردید. ویزای ملی یا ویزای نوع D به دو دسته ویزا مولتی و ویزا سینگل طبقه‌بندی می‌شود.

چگونگی اخذ ویزا شینگن

اخذ ویزا شینگن شامل مراحل متعددی است که در ادامه برای فهم بهتر موضوع آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و برای شما شرح دادیم.

مرحله اول

در ابتدا بایستی بدانید که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. با توجه به هدف سفر ویزاهای متفاوتی از سوی سفارت‌ها ارائه می‌شود. ویزای توریستی، ویزای کاری شینگن، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای تحصیلی شینگن، ویزای ملاقات با دوستان و خانواده‌ها و… نمونه‌هایی از ویزاهای ارائه شده توسط سفارت‌ها است. شما به جهت سرعت بخشیدن به روند دریافت ویزا، بهتر است که در ابتدا هدف سفر و همچنین نوع ویزایی را که می‌خواهید از سفارت بگیرید، مشخص کنید.

مرحله دوم

در این مرحله بایستی کشور مقصد خود را انتخاب کنید. پس از آن که مقصد سفر شما مشخص شد باید از طریق سایت سفارت کشور مورد نظر یا یکی از کنسولگری‌های کشور مقصد و یا یک مرکز ویزا که به سفارت کشور مقصد وابسته است، برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید. چنانچه قصد رفتن به دو کشور اروپایی را دارید، لازم است برای گرفتن ویزای کشوری درخواست دهید که مدت زمان بیشتری را در آن جا اقامت دارید. در صورتی که مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص نیست، بایستی درخواست خود را به سفارت کشوری که در ابتدا وارد آن می‌شوید، ارائه دهید.

مرحله سوم

در این مرحله بایستی زمان مناسب برای ارسال درخواست اخذ ویزا را پیدا کنید. با توجه به این که فرآیند دریافت ویزا از سوی سفارت یا کنسولگری زمان‌بر است، لازم است که شما در زمان مناسبی برای ارسال درخواست خود اقدام کنید. در حالت معمول هر چه شما سریع‌تر برای اخذ ویزا خود اقدام کنید، برایتان بهتر است. شرایط مطلوب برای درخواست ویزا، 3 ماه پیش از آغاز سفر و دیرترین زمان 15 روز قبل از شروع سفر است. توصیه می‌شود حداقل 3 هفته پیش از برنامه‌ریزی برای سفرتان برای دریافت ویزا خود اقدام کنید.

مرحله چهارم

اکنون برای پشت سر گذاشتن پروسه اخذ ویزا شینگن بایستی از سفارت کشور مقصد وقت بگیرید. خوشبختانه تمامی سفارت‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به صورت آنلاین وقت سفارت خود را مشخص کنید.

مرحله پنجم

پس از طی کردن مراحل بالا باید فرم درخواست ویزا را به طور کامل پر کنید. برای انجام این کار ابتدا بایستی این فرم را دانلود یا از سفارت کشور مقصد دریافت کنید و پس از آن تمامی بندهای آن را کاملا صادقانه تکمیل کنید. شایان ذکر است که باید فرم درخواست را در دو نسخه چاپ کرده و هر دو آن‌ها را امضا کنید.

مرحله ششم

پس از تکمیل فرم درخواست اکنون زمان آن رسیده است که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا شینگن را جمع‌آوری کنید. در ادامه تمامی مدارکی را که بایستی ترجمه کرده و به سفارت کشور مقصد ارائه دهید را برای شما به طور کامل شرح داده‌ایم.

مرحله هفتم

پس از آن که از سفارت کشور مورد نظر وقت بگیرید، برای شما یک وقت مصاحبه تعیین می‌شود. شما موظف هستید در تاریخ مشخص شده به سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه فرمایید. در روز مصاحبه باید تمامی مدارک لازم را همراه با ترجمه آن‌ها با خود داشته باشید و به افسر ویزا که با شما مصاحبه می‌کند، ارائه دهید. در حین مصاحبه از شما سوالاتی در خصوص محل اقامت شما در طول سفر، هدف از سفر و دیگر سوالات کلیدی پرسیده می‌شود. توصیه می‌شود به تمامی سوالات به درستی و با صداقت تمام پاسخ دهید تا جواب‌های شما با پاسخ‌هایی که در فرم درخواست ویزا داده‌اید، یکسان باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله بایستی هزینه‌های لازم برای دریافت ویزای شینگن را پرداخت کنید. این هزینه پرداختی توسط کشورهای عضو حوزه شینگن تعیین شده است و تغییر نمی‌کند. شایان ذکر است که هزینه‌های پرداختی با توجه به سن و همچنین وضعیت فردی شما متغیر است.

مرحله آخر

در آخرین مرحله شما بایستی منتظر جواب درخواست ویزا شینگن خود بمانید. به طور معمول بررسی درخواست‌ها توسط سفارت کشور مربوطه 15 روز زمان می‌برد و با توجه به شرایط هر فرد این زمان متغیر است و امکان دارد طولانی‌تر نیز بشود. نهایتا بین 15 تا 30 روز کاری نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزا شینگن

برای اخذ ویزا شینگن به یکسری مدارک نیاز است که متقاضی پیش از مراجعه به سفارت، بایستی آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به طور کامل برای افسر ویزا ارائه دهد. مدارک لازم برای اخذ ویزا شینگن عبارتند از:

  • ارائه 2 قطعه عکس جدید 4×3 رنگی با زمینه سفید و به صورت تمام رخ
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • اصل شناسنامه متقاضی
  • ارائه پاسپورت قدیمی و همچنین جدید همراه با کپی از صفحات مهم آن‌ها
  • کارت ملی
  • ارائه اصل سند ملکی به نام متقاضی یا همسر آن (در صورتی که بیش از یک سند وجود دارد)
  • چنانچه سند به نام همسر متقاضی باشد لازم است که از تمامی صفحات شناسنامه همسر آن کپی گرفته و ارائه شود.
  • ارائه اصل مدارک شغلی متقاضی
  • بلیط پرواز رفت و برگشت
  • برگه تایید رزرو هتل (برای اشخاصی که دعوت‌نامه ندارند)
  • ارائه مدارک شغلی (مانند گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب، جواز مطب و…)
  • پرینت 3 ماه اخیر حساب بانکی به زبان انگلیسی با حداقل باقیمانده 30 میلیون تومان
  • گواهی مانده حساب با تاییدیه امور بین‌الملل
  • پرداخت ضمانت‌نامه بانکی برای ضمانت برگشت متقاضی از سفر
  • کلیه مدارک و ودیعه دریافت شده از زمان اقدام برای اخذ ویزا تا زمان برگشت متقاضی از سفر، به صورت امانت نگه داشته می‌شود.

کلیه مدارک نیاز به ترجمه رسمی به زبان انگلیسی دارند.

هزینه لازم برای اخذ ویزا شینگن

هزینه لازم برای اخذ ویزا شینگن با توجه به نوع ویزای دریافتی که به صورت سینگل (یکبار ورود) یا مولتی (چندبار ورود) است، سن متقاضی و برخی موارد دیگر متغیر خواهد بود. به طور میانگین این هزینه در بازه حدودا 200 الی 600 یورو تغییر می‌کند. شایان ذکر است که تمامی هزینه‌های پرداختی به جهت اخذ ویزا غیرقابل استرداد است، حتی در صورتی که درخواست شما از سوی سفارت رد شده و پذیرفته نشود.

زمان مناسب برای درخواست ویزا شینگن

با توجه به اطلاعات کمیسیون اروپایی، بهتر است برای اخذ ویزا شینگن حداقل از 15 روز پیش از تاریخ شروع سفر خود اقدام کنید. اما بایستی در نظر گرفت که امکان دارد کنسولگری مدارک بیشتری را از متقاضی طلب کند و در مقابل مدت زمان بیشتری برای بررسی درخواست شخص نیاز باشد، به همین منظور به جهت جلوگیری از وقوع هر نوع مشکلی، توصیه می‌شود بین 30 الی 60 روز پیش از زمان سفر برای درخواست ویزا اقدام کنید.

مزایا اخذ ویزا شینگن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اخذ ویزا شینگن سفر به دیگر کشورهای عضو این حوزه است. افراد با داشتن این نوع ویزا می‌توانند به آسانی به 27 کشور اروپایی دیگر سفر کنند. ویزای شینگن برای افرادی مناسب است که میان انواع کشورهای اروپایی یا تمامی کشورهای عضو منطقه شینگن در رفت و آمد هستند.

بدون داشتن ویزای شینگن، افراد برای هر بار سفر به کشورهای عضو این منطقه بایستی تمامی مدارک هویتی و فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و ترجمه کنند. این عمل نه تنها بسیار وقت‌گیر است بلکه هزینه‌های بالایی را نیز به همراه دارد. از سویی دیگر برای هربار نوبت گرفتن از سفارت کشور مقصد، بایستی مدت زمان زیادی را در صف انتظار بمانند، به همین جهت امکان دارد زمانی که به ویزا احتیاج دارند، ویزای آن‌ها صادر نشده باشد.

از دیگر مزیت‌های دریافت ویزای شینگن که می‌توان به آن اشاره کرد، عدم نیاز متقاضی به درخواست مجدد دریافت ویزا در بازه زمانی 6 ماهه اعتبار آن است. به همین منظور این نوع ویزا کمک می‌کند تا انرژی و تمرکز متقاضی صرف کارهای مهم‌تر شده و برای هربار سفر به کشورهای منطقه شینگن، مجبور به اقدام مجدد برای اخذ ویزا نشود.

همچنین ویزای شینگن به عنوان مهر تاییدی برای دیگر کشورها به حساب می‌آید، از این رو افراد می‌توانند به آسانی ویزای کشورهایی که عضو منطقه شینگن نیستند را بگیرند. ویزای شینگن اعتبار پاسپورت شخص را در برابر سایر کشورها افزایش می‌دهد و روند دریافت ویزا را آسان‌تر می‌کند.

در پایان

به منطقه‌ای از اروپا که شامل 27 کشور است و ساکنین این مناطق برای رفت و آمد بین این کشورها نیازی به ویزا نداشته و محدودیت‌های مرزی برای آن‌ها اعمال نمی‌شود، محدوده شینگن می‌گویند. با دریافت ویزای شینگن اعتبار پاسپورت شما افزایش پیدا می‌کند و اخذ ویزا از دیگر کشورهایی که عضو حوزه شینگن نیستند برایتان آسان‌تر خواهد شد. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای شینگن، انواع ویزای شینگن، چگونگی دریافت آن و… پرداختیم.

شرکت ویزا پاسارگاد با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه امور مهاجرتی و اخذ ویزا و اقامت دائم، می‌تواند در تمامی مراحل دریافت ویزا شما را همراهی کند. چنانچه قصد اخذ ویزای شینگن را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

خدمات اخذ ویزا شینگن

در سریع ترین زمان ممکن

ویزای تضمینی شینگن

جهت اخذ ویزا شینگن تماس بگیرید

شنبه تا چهارشنبه از ۹ الی ۱۷
پنجشنبه از ۹ تا ۱۳

اخذ ویزا شینگن

شینگن به منطقه‌ای در اروپا می‌گویند که شامل 27 کشور است و ساکنین این مناطق برای رفت و آمد بین این کشورها نیازی به ویزا نداشته و محدودیت‌های مرزی برای آن‌ها اعمال نمی‌شود. کشورهای عضو این حوزه به عنوان یک کشور واحد به حساب می‌آیند. اعضای این منطقه در مورد ورود و خروج اتباع خارجی به کشورهای عضو این حوزه بسیار سخت می‌گیرند. از آن جایی که تعداد زیادی از کشورهای اروپایی عضو منطقه شینگن هستند، اخذ ویزا شینگن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در سرتاسر دنیا اعتبار بالایی دارد. در ادامه متن کشورهای عضو منطقه شینگن، مدارک لازم جهت اخذ ویزا شینگن، هزینه لازم برای اخذ ویزا و… را به طور کامل برای شما شرح دادیم. برای آگاهی بیشتر در زمینه اخذ ویزا شینگن، ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

کشورهای عضو منطقه شینگن

در حال حاضر 27 کشور عضو منطقه شینگن هستند که در این میان 3 کشور نروژ، ایسلند و سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیستند. همچنین 2 کشور ایرلند و بریتانیا عضو اتحادیه اروپا هستند اما بین کشورهای منطقه شینگن جای ندارند. شایان ذکر است که اخیرا کشور انگلستان از عضویت اتحادیه اروپا خارج شده است. 27 کشور عضو معاهده شینگن عبارتند از:

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین، کرواسی و سوئیس. 

شرایط اخذ ویزا شینگن

در سال 2023 میلادی اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای اخذ ویزای شینگن تعیین کرده است. چنانچه شما شرایط لازم برای گرفتن این ویزا را نداشته باشید، درخواست شما از سوی سفارت رد می‌شود. شرایط اخذ ویزا شینگن به شرح زیر است:

  1. داشتن گردش مالی بالا

در صورتی که قصد دریافت ویزا شینگن را دارید، بایستی گردش مالی 3 ماه اخیر حساب بانکی خود را از بانک بگیرید و به سفارت ارائه دهید. افسران ویزا میانگین پول‌هایی که به حساب شما واریز و برداشت شده است را در 3 ماه مذکور با دقت بررسی می‌کنند و در نهایت با توجه به آن نسبت به اعطا و عدم اعطا ویزا به شما تصمیم می‌گیرند.

  1. تعیین هدف سفر به منطقه شینگن

با تعیین هدف سفر به این منطقه، به افسران ویزا کمک می‌کنید تا راحت‌تر برای اعطای ویزا شینگن به شما تصمیم بگیرند. در صورتی که قصد دارید برای اهداف توریستی سفر کنید، می‌توانید با ارائه یک برنامه سفر شامل جزئیات مکان‌های بازدیدی از کشور مقصد، شرایط را برای دریافت ویزا شینگن آسان‌تر کنید.

  1. ارائه تمکن مالی

با ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی، به افسران پرونده ثابت می‌کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های روزمره زندگی در کشور مقصد را دارید و در طول مدت اقامت خود با مشکل مالی مواجه نخواهید شد و برای پرداخت این هزینه‌ها نیازی به کمک مالی شخص دیگری ندارید.

(در این مورد این امکان وجود دارد که شما هدف و برنامه دقیق سفرتان را برای افسر ویزا مشخص کرده و از نظر تمکن مالی هم مشکلی نداشته باشید، اما آفیسر در بازگشت شما به کشورتان شک دارد و به همین جهت درخواست ویزای شما را رد می‌کند.)

انواع ویزا شینگن

در صورتی که قصد دارید به منطقه شینگن وارد شوید و به کشورهای اروپایی سفر کنید، لازم است که برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و به 3 نوع اصلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  1. ویزای اتحادیه شینگن (USV)

ویزای گردشگردی یا ویزا توریستی شینگن که به آن Uniform Schengen Visas یا ویزا USV نیز گفته می‌شود، مجوز ورود به منطقه شینگن به مدت 90 روز در هر 6 ماه را به شما می‌دهد. اعتبار این نوع ویزا از زمان اولین ورود شما به این منطقه محاسبه می‌شود. ویزا اتحادیه شینگن خود دارای 3 زیر مجموعه مجزا است که عبارتند از:

  • ویزا نوع A
  • ویزا نوع B
  • ویزا نوع C
  1. ویزای اعتباری منطقه محدود (LTV)

ویزای منطقه محدود یا LTV، یک نوع ویزای موقتی است و اغلب موارد در شرایط خاصی مانند مواردی که پناهندگان بدون ارائه مدارک معتبر وارد منطقه شینگن می‌شوند، صادر خواهد شد. می‌توانید با داشتن این نوع ویزا در مناطق مشخصی از حوزه شینگن رفت و آمد داشته باشید. با ضمیمه شدن ویزای منطقه‌ای به پاسپورت، شما تنها اجازه دارید به همان کشوری که ویزا را از آن دریافت کرده یا در نهایت در چند کشور محدود دیگر در منطقه شینگن که حین دریافت ویزا مشخص شده است، سفر کنید. مدت اعتبار این نوع ویزا با توجه به شرایط شما متفاوت است و این امکان وجود دارد که به صورت ویزای ترانزیت یا ویزای کوتاه مدت برایتان صادر شود.

  1. ویزای ملی

ویزای ملی برای اشخاصی صادر می‌شود که هدف و زمان مشخصی از سفر به منطقه شینگن دارند، مانند اهداف تحصیلی، کاری یا حتی اقامت دائم. به بیان ساده‌تر، ویزای ملی شینگن برای کسانی که قصد انجام بیزینس، تحصیل و اقامت طولانی مدت در یکی از کشورهای اروپایی را دارند و بعد از گذشتن مدت زمان معینی به کشور خود باز می‌گردند، صادر می‌شود.

این نوع ویزا می‌تواند به صورت یک‌بار ورود یا چندبار ورود برای شخص صادر شود. در زمانی که اعتبار ویزا به اتمام برسد، شما موظف هستید که به کشور خود بازگردید. ویزای ملی یا ویزای نوع D به دو دسته ویزا مولتی و ویزا سینگل طبقه‌بندی می‌شود.

چگونگی اخذ ویزا شینگن

اخذ ویزا شینگن شامل مراحل متعددی است که در ادامه برای فهم بهتر موضوع آن‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و برای شما شرح دادیم.

مرحله اول

در ابتدا بایستی بدانید که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. با توجه به هدف سفر ویزاهای متفاوتی از سوی سفارت‌ها ارائه می‌شود. ویزای توریستی، ویزای کاری شینگن، ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای تحصیلی شینگن، ویزای ملاقات با دوستان و خانواده‌ها و… نمونه‌هایی از ویزاهای ارائه شده توسط سفارت‌ها است. شما به جهت سرعت بخشیدن به روند دریافت ویزا، بهتر است که در ابتدا هدف سفر و همچنین نوع ویزایی را که می‌خواهید از سفارت بگیرید، مشخص کنید.

مرحله دوم

در این مرحله بایستی کشور مقصد خود را انتخاب کنید. پس از آن که مقصد سفر شما مشخص شد باید از طریق سایت سفارت کشور مورد نظر یا یکی از کنسولگری‌های کشور مقصد و یا یک مرکز ویزا که به سفارت کشور مقصد وابسته است، برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید. چنانچه قصد رفتن به دو کشور اروپایی را دارید، لازم است برای گرفتن ویزای کشوری درخواست دهید که مدت زمان بیشتری را در آن جا اقامت دارید. در صورتی که مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص نیست، بایستی درخواست خود را به سفارت کشوری که در ابتدا وارد آن می‌شوید، ارائه دهید.

مرحله سوم

در این مرحله بایستی زمان مناسب برای ارسال درخواست اخذ ویزا را پیدا کنید. با توجه به این که فرآیند دریافت ویزا از سوی سفارت یا کنسولگری زمان‌بر است، لازم است که شما در زمان مناسبی برای ارسال درخواست خود اقدام کنید. در حالت معمول هر چه شما سریع‌تر برای اخذ ویزا خود اقدام کنید، برایتان بهتر است. شرایط مطلوب برای درخواست ویزا، 3 ماه پیش از آغاز سفر و دیرترین زمان 15 روز قبل از شروع سفر است. توصیه می‌شود حداقل 3 هفته پیش از برنامه‌ریزی برای سفرتان برای دریافت ویزا خود اقدام کنید.

مرحله چهارم

اکنون برای پشت سر گذاشتن پروسه اخذ ویزا شینگن بایستی از سفارت کشور مقصد وقت بگیرید. خوشبختانه تمامی سفارت‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به صورت آنلاین وقت سفارت خود را مشخص کنید.

مرحله پنجم

پس از طی کردن مراحل بالا باید فرم درخواست ویزا را به طور کامل پر کنید. برای انجام این کار ابتدا بایستی این فرم را دانلود یا از سفارت کشور مقصد دریافت کنید و پس از آن تمامی بندهای آن را کاملا صادقانه تکمیل کنید. شایان ذکر است که باید فرم درخواست را در دو نسخه چاپ کرده و هر دو آن‌ها را امضا کنید.

مرحله ششم

پس از تکمیل فرم درخواست اکنون زمان آن رسیده است که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا شینگن را جمع‌آوری کنید. در ادامه تمامی مدارکی را که بایستی ترجمه کرده و به سفارت کشور مقصد ارائه دهید را برای شما به طور کامل شرح داده‌ایم.

مرحله هفتم

پس از آن که از سفارت کشور مورد نظر وقت بگیرید، برای شما یک وقت مصاحبه تعیین می‌شود. شما موظف هستید در تاریخ مشخص شده به سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه فرمایید. در روز مصاحبه باید تمامی مدارک لازم را همراه با ترجمه آن‌ها با خود داشته باشید و به افسر ویزا که با شما مصاحبه می‌کند، ارائه دهید. در حین مصاحبه از شما سوالاتی در خصوص محل اقامت شما در طول سفر، هدف از سفر و دیگر سوالات کلیدی پرسیده می‌شود. توصیه می‌شود به تمامی سوالات به درستی و با صداقت تمام پاسخ دهید تا جواب‌های شما با پاسخ‌هایی که در فرم درخواست ویزا داده‌اید، یکسان باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله بایستی هزینه‌های لازم برای دریافت ویزای شینگن را پرداخت کنید. این هزینه پرداختی توسط کشورهای عضو حوزه شینگن تعیین شده است و تغییر نمی‌کند. شایان ذکر است که هزینه‌های پرداختی با توجه به سن و همچنین وضعیت فردی شما متغیر است.

مرحله آخر

در آخرین مرحله شما بایستی منتظر جواب درخواست ویزا شینگن خود بمانید. به طور معمول بررسی درخواست‌ها توسط سفارت کشور مربوطه 15 روز زمان می‌برد و با توجه به شرایط هر فرد این زمان متغیر است و امکان دارد طولانی‌تر نیز بشود. نهایتا بین 15 تا 30 روز کاری نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزا شینگن

برای اخذ ویزا شینگن به یکسری مدارک نیاز است که متقاضی پیش از مراجعه به سفارت، بایستی آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به طور کامل برای افسر ویزا ارائه دهد. مدارک لازم برای اخذ ویزا شینگن عبارتند از:

  • ارائه 2 قطعه عکس جدید 4×3 رنگی با زمینه سفید و به صورت تمام رخ
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • اصل شناسنامه متقاضی
  • ارائه پاسپورت قدیمی و همچنین جدید همراه با کپی از صفحات مهم آن‌ها
  • کارت ملی
  • ارائه اصل سند ملکی به نام متقاضی یا همسر آن (در صورتی که بیش از یک سند وجود دارد)
  • چنانچه سند به نام همسر متقاضی باشد لازم است که از تمامی صفحات شناسنامه همسر آن کپی گرفته و ارائه شود.
  • ارائه اصل مدارک شغلی متقاضی
  • بلیط پرواز رفت و برگشت
  • برگه تایید رزرو هتل (برای اشخاصی که دعوت‌نامه ندارند)
  • ارائه مدارک شغلی (مانند گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، جواز کسب، جواز مطب و…)
  • پرینت 3 ماه اخیر حساب بانکی به زبان انگلیسی با حداقل باقیمانده 30 میلیون تومان
  • گواهی مانده حساب با تاییدیه امور بین‌الملل
  • پرداخت ضمانت‌نامه بانکی برای ضمانت برگشت متقاضی از سفر
  • کلیه مدارک و ودیعه دریافت شده از زمان اقدام برای اخذ ویزا تا زمان برگشت متقاضی از سفر، به صورت امانت نگه داشته می‌شود.

هزینه لازم برای اخذ ویزا شینگن

هزینه لازم برای اخذ ویزا شینگن با توجه به نوع ویزای دریافتی که به صورت سینگل (یکبار ورود) یا مولتی (چندبار ورود) است، سن متقاضی و برخی موارد دیگر متغیر خواهد بود. به طور میانگین این هزینه در بازه حدودا 200 الی 600 یورو تغییر می‌کند. شایان ذکر است که تمامی هزینه‌های پرداختی به جهت اخذ ویزا غیرقابل استرداد است، حتی در صورتی که درخواست شما از سوی سفارت رد شده و پذیرفته نشود.

زمان مناسب برای درخواست ویزا شینگن

با توجه به اطلاعات کمیسیون اروپایی، بهتر است برای اخذ ویزا شینگن حداقل از 15 روز پیش از تاریخ شروع سفر خود اقدام کنید. اما بایستی در نظر گرفت که امکان دارد کنسولگری مدارک بیشتری را از متقاضی طلب کند و در مقابل مدت زمان بیشتری برای بررسی درخواست شخص نیاز باشد، به همین منظور به جهت جلوگیری از وقوع هر نوع مشکلی، توصیه می‌شود بین 30 الی 60 روز پیش از زمان سفر برای درخواست ویزا اقدام کنید.

مزایا اخذ ویزا شینگن

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اخذ ویزا شینگن سفر به دیگر کشورهای عضو این حوزه است. افراد با داشتن این نوع ویزا می‌توانند به آسانی به 27 کشور اروپایی دیگر سفر کنند. ویزای شینگن برای افرادی مناسب است که میان انواع کشورهای اروپایی یا تمامی کشورهای عضو منطقه شینگن در رفت و آمد هستند.

بدون داشتن ویزای شینگن، افراد برای هر بار سفر به کشورهای عضو این منطقه بایستی تمامی مدارک هویتی و فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و ترجمه کنند. این عمل نه تنها بسیار وقت‌گیر است بلکه هزینه‌های بالایی را نیز به همراه دارد. از سویی دیگر برای هربار نوبت گرفتن از سفارت کشور مقصد، بایستی مدت زمان زیادی را در صف انتظار بمانند، به همین جهت امکان دارد زمانی که به ویزا احتیاج دارند، ویزای آن‌ها صادر نشده باشد.

از دیگر مزیت‌های دریافت ویزای شینگن که می‌توان به آن اشاره کرد، عدم نیاز متقاضی به درخواست مجدد دریافت ویزا در بازه زمانی 6 ماهه اعتبار آن است. به همین منظور این نوع ویزا کمک می‌کند تا انرژی و تمرکز متقاضی صرف کارهای مهم‌تر شده و برای هربار سفر به کشورهای منطقه شینگن، مجبور به اقدام مجدد برای اخذ ویزا نشود.

همچنین ویزای شینگن به عنوان مهر تاییدی برای دیگر کشورها به حساب می‌آید، از این رو افراد می‌توانند به آسانی ویزای کشورهایی که عضو منطقه شینگن نیستند را بگیرند. ویزای شینگن اعتبار پاسپورت شخص را در برابر سایر کشورها افزایش می‌دهد و روند دریافت ویزا را آسان‌تر می‌کند.

در پایان

به منطقه‌ای از اروپا که شامل 27 کشور است و ساکنین این مناطق برای رفت و آمد بین این کشورها نیازی به ویزا نداشته و محدودیت‌های مرزی برای آن‌ها اعمال نمی‌شود، محدوده شینگن می‌گویند. با دریافت ویزای شینگن اعتبار پاسپورت شما افزایش پیدا می‌کند و اخذ ویزا از دیگر کشورهایی که عضو حوزه شینگن نیستند برایتان آسان‌تر خواهد شد. ما در این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای شینگن، انواع ویزای شینگن، چگونگی دریافت آن و… پرداختیم.

شرکت ویزا پاسارگاد با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه امور مهاجرتی و اخذ ویزا و اقامت دائم، می‌تواند در تمامی مراحل دریافت ویزا شما را همراهی کند. چنانچه قصد اخذ ویزای شینگن را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

سوالات متداول

1. کدام کشورهای عضو حوزه شینگن به متقاضیان ایرانی بهتر ویزای شینگن می‌دهند؟

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور ایران، تنها دو کشور اسپانیا و ایتالیا بهتر از دیگور کشورهای عضو این منطقه به متقاضیان ایرانی ویزا می‌دهند.

2. آیا سن متقاضی در دریافت ویزای شینگن تاثیر دارد؟

بله، افرادی که سن بالاتری دارند، به نسبت افراد سن پایین شانس بیشتری در دریافت ویزای شینگن خواهند داشت.

3. پس از دریافت ویزای شینگن به چند کشور بدون هیچگونه محدودیتی می‌توان وارد شد؟

بعد از دریافت این ویزا شما می‌توانید به 27 کشور عضو این منطقه بدون محدودیت وارد شوید. اما بایستی حین تکمیل فرم درخواست ویزا، کشورهایی را که قصد سفر به آن‌ها را دارید نام ببرید، در غیر این صورت افسران مرزی اجازه ورود برای شما صادر نمی‌کنند.

4. آیا می‌توان ویزای شینگن را تمدید کرد؟

تحت شرایط خاصی این امکان وجود دارد که ویزای شینگن خود را تمدید کنید اما بایستی توجه کنید که تمدید آن تضمینی نخواهد بود و به شرایط شما بستگی دارد.

5. آیا با دریافت ویزای شینگن اجازه کار در این منطقه به شما داده می‌شود؟

جواب این سوال خیر است، ویزای شینگن تنها برای اقامت کوتاه مدت صادر می‌شود و برای تحصیل یا کار در این منطقه معتبر نخواهد بود.

آخرین نمونه کارها

به راهنمایی و یا مشاوره نیاز دارید؟

متن کپی رایت شرکت. تمامی حقوق محفوظ است.